10 september 2010

Gårdagen

Tack alla ni som skrivit värmande ord i kommentarerna! Det betyder mycket...

Gårdagens middag på Restaurant Freden blev riktigt trevlig! Jag och systerdottern E satt och "tjötade" ett bra tag och till och med jag åt upp allt på tallriken! Hon var chockad ;) hehe.. Ingen av oss hade varit uppe på kyrkogården...det är inte ofta jag åker dit fast jag har både mamma, pappa och syster där. Jag blir bara ledsen när jag sitter där och tänker och det är ingen trevlig känsla. Jag minns ju dom överallt ändå! Tur är det att de inte har några gravar utan fick ligga i minneslundarna (ja, min pappa ligger i en och mamma och syster i en annan...)

 Dom ville själva ha det så, Vita arkivet var viktigt för min mamma och syster, där stod det bestämda direktiv. Ur min mammas: "Ingen jäkla präst som står och svamlar!" Nänä, hon fick som hon ville ;) Ingen begravning alls, alltså. Bara en minnestund på lasarettet med sina närmaste. Om jag har skrivit nåt Vita arkivet..nä...dom tjatade på mig om det, men jag vet inte varför det tar emot att sitta och skriva ner hur man vill ha det när man inte är med och vet om nåt...Men visst är det praktiskt!
Snart är det dags för såna här kvällsbilder! Det ska bli spännande att prova med Sonyn. Detta är taget med Nikonen i november förra året.

Dagens citat:
Det krävs karaktär att sälja resårband i metervara!

8 kommentarer:

Fröken M sa...

Skönt att kvällen blev såpass "lättsam", men det är ju så det ska vara, man ska minnas och prata om de fina stunderna !
Jag sände i alla fall en tanke till dig igår kväll ! Ha en fin fredag ! kram

AnnaKK sa...

Anade att ni skulle göra en fin sak av gårdagkvällen. :-)

Jag gillar kyrkogårdar, men det går väl an så länge det handlar om att bara traska omkring där och filosofera och njuta av allt vackert i största allmänhet... Jobbet med att sköta gravar är jag däremot inte alls fallen för, men det kan ju bli så att man med tiden får ta över vårdnaden av ett antal vare sej man vill eller inte...

Jag tycker iallafall att det är fint att ha en sten med namn och årtal och så där. Jag kanske borde skriva ihop ett Vitt Arkiv så jag inte riskerar att bli blåst på en sån!? 8-I

Annars är det ju som du säger att man verkligen inte behöver gå till kyrkogården för att minnas sina kära, för de finns ju överallt ändå. :-)

Ha en jättefin helg!!

Fröken M sa...

Ja, om man bortser från allt kladd det blir av dem så är de kanon ! Han kan äta själv och det är ingenn risk att han sätter i halsen ! :) dessutom roar han sig själv en liten stund !
Nu ska vi knalla till stan ! Ha det bäst :)

Resårlös sa...

Vilken skön och promenadvänlig bro, broar över mörka vatten, vem sjöng den?

Den som försöker sälja resårband i metervara till mig åker på en rak ..... (fyll i själv) med en blåtira som följd!

Lycka till med dina egenhändigt påhittade quizz-frågor (stavning)!

Helene sa...

Va härligt att ni fick en fin kväll !!
Härlig bild du har tagit på kvällen...
Ha en fin fredag.
Kram Helene.

mimmi sa...

Ja jag väntar också på att det kan bli dags att testa med kvällsbilder :) jag har inte testat med den nya Sony jag har .. så jag hoppas att den är lika bra på det som min 330 var

Pialotta sa...

Så vacker bild.. blir säker kalas med Sonyn:) Ska du behålla den?

Kyrkogården och mina o nära kära.. där vandrar jag rätt ofta.. sköter om och minns min mormor & Morfar.. min pappa som har vanliga minnesplatser.. hade inte jag gjort det vet i sjutton hur där hade sett ut.. lite rogivande är det allt och jag känner jag gör allt jag kan. Vita Arkivet borde jag oxså ombesörja.. det finns här hos mig, men har inte blivit färdig till att fylla i. Det blev ju ett herrans liv då min pappa gick bort mellan syskonen och mamma.. blir aldrig sig likt efter pappas bortgång, men de hade inte heller skrivit något som helst om önskemål eller testamente:(
Ha de gott ..
Ps. Mörkare vet jag inte om det blir med ringen.. nej, det tror jag inte. Beror ju oxså på vad man har kameran inställd på. Jag ska köpa Close-Up 10 oxså Ds

soffie sa...

va tri´vsam kväll det blev,
å otroligt bra bild,
kram