21 september 2010

Barnvaktsbestyr!

Ja, eftersom det var en "raggarbil" så var det bäst jag flyttade på mig, för annars fick jag fötterna påkörda. Aj! Han for fram som ett jehu...fast inga Wunderbaum hängande nånstans..än... 
Tur att det fanns en kaffemaskin. Gôtt kaffe blev det! Äta hann jag inte med på hela dagen! En liten smörgås blev det som jag slängde i mig medans barnen var upptagna med att tugga på ett kex!
Rycka i lådor är kul...ajabaja!!
Aaa....nostalgi...den här hade jag när jag var liten! Minns ni den? Det var rätt många band...från småbarnsåldern upp till lite längre sagor.
Hmm...inte så politiskt korrekt idag. Undrar om en nyare version av boken har det här ändrat?
The Eye of the Tiger? Nä, Olle Katt heter han...

Nåväl, nu är jag schleten! Att jobba med barn är inte att tänka på...både kropp och huvud blir så otroligt trötta...fast de här barnen är väldigt "snälla" och skriker inte och så, men barn är ju högljudda ibland, så är det ju bara.

Kvällens citat:
Fördelen med att vänta barn är att man vet var man har dom!
(Yvonne Lombard)

13 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Det är inte för intet att barnbarn kallas livets efterrätt. Man får låna och sedan lämna tillbaka :)
Kram

soffie sa...

hihi va du har haft en skojjig dag!!!!
du somnar nog gott ikväll:)

mimmi sa...

Det låter som du har haft en dag med full fart och fläkt ;)
Jag gillar ditt citat .. det var perfekt :)
Vi var till segerstad ...suck.. ja .. jag vet ..igen :) och såg över 55 rådjur och 12 Kärrhökar :)

AnnaKK sa...

Ja, är det inte full rulle på ungar i den åldern så är det nåt som är fel!! :-D När jag tänker efter så var det när mina barn var i sina mest intensiva åldrar som jag började dricka kaffe! KAN det finnas ett SAMBAND...??? 8-X

Och hade jag fortsatt min påbörjade förskollärareutbildning för några år sen, hade jag väl fått börja med ännu starkare droger för att klara av stimmet och ljudnivån... Men jag insåg i tid att det yrket INTE var nåt för mej!!

Bibliotekarie vore kanske nåt!? Böcker pratar visserligen oavbrutet och inte sällan om olämpliga saker, men åtminstone inte så högt!! :-)

Fröken M sa...

haha... antar att det var ganska skönt när de blev hämtade / du fick åka hem igen ;)
macarons har jag aldrig testat, det får jag baka nästa gång, jag måste ju våga testa nya saker !!
Kram

K.E. sa...

Det är mycket man skall lära sig nu.
Får se hur mycket det blir :)

Anonym sa...

Vilken goding..tur att inte du jobbar med barn för då skulle det väl inte bli nåt kvar av dig..haha=)

Fin kisse Olle katt mysigt namn.

Gillade citatet..verklgien bra.
Kramen Ninni

EVA / whiskyochchampagne sa...

Ja här körs det oxå gåstol i full fart...hihi ! Mattor får vikas in och flyttas och stolar ska bort, för det gäller att ha ren körbana då det är formel 1...hihi !

***
KRAAAM EVA

Kanske Kloker? sa...

Va sägs om att sända sagan om de colorerade till Sverigedemokraterna, de blir säkert GLADA!

Små barn små bekymmer, stora barn...som vi...:-0 Hihi!

Helene sa...

Vilken sötnos !!
Ja dom böckerna minns man ju väl = ))
Ordspråket stämmer väldigt bra...
Ha en fin dag.
Kram Helene.

Fröken M sa...

ggoodiebagen dyker nog upp vilken dag som helst, buzzador är mer oförutsägbara, det kan ta en vecka och det kan ta ett halvår innan man får något :) Kram

mimmi sa...

Tog det så hårt att sitta barnvakt ;) eftersom man inte har sett dig här på ett par dager ;)

AnnaKK sa...

Ho-Ho!?!

Var är du...?