16 september 2010

Blockettorsk?

Alltså, jag har blivit lite beroende av att gå in på Blocket och läsa...kanske finns det något jag inte vet att jag behöver där! ;) Men ibland blir jag lite beklämd av stavningen, jag är ju en liten språkpolis (ja, ja, Thorbjörn, ibland slinker det emellan nåt fel här också, men det är baaaaara rent slarv ;). Men när de skriver SÄKRITER och PUDEL MELLAN SVART, då undrar jag vad det är de vill sälja..Att göra en pudel är ju numera ett vedertaget begrepp, men pudel mellan svart och vadå? Vit? Är den grå? :D

Nääää...jag fattar ju...men är det något jag avskyr så är det särskrivningar! Brun hårig sjuk sköterska är INTE samma sak som brunhårig sjuksköterska (nej, såna fanns inte på Blocket..)

Nu ska jag kolla lite igen och se om det finns nåt kul!
Alldeles snurrig blir man ibland!

5 kommentarer:

Fröken M sa...

Nu vet jag i alla fall hur jag INTE vill bo ;)

floosan sa...

Haha jag är proffs på särskrivningar

mimmi sa...

Gubben ä mycket inne på blocket och kolla han med :)

soffie sa...

du å min gubbe kan ju slå er ihop han kollar där varje dag!!!

Thorbjörn sa...

;)