29 september 2010

Strilande strålar!

(Sony A390, f6,3 1/100s)
Låg kvällssol. Stadsträdgården. Lite vatten. Lite motljus. Mmmm...
(Klicka gärna upp bilden om ni vill)

Idag hämtade jag ett UV-filter till Sonyn som jag hade beställt. Det skyddar linsen tror jag. Och så skyddar det väl lite mot UV-strålarna också...

Det har varit mycket sådana strålar här idag. Soligt alltså. Om de innehöll ovanligt många UV-strålar vet jag inte...men varmt och skönt blev det i solen på balkongen! Jag har nu delat ett gammalt äpple som getingarna och flugorna får slåss om. Larverna slåss så gott de kan om de bladen som är kvar på "Restaurang Krassen"
Jag fångade ett bråk på bild...ska kolla lite mer på bilderna så det kommer nog här i morgon! :D

5 kommentarer:

En avig en rät sa...

Halloj!

Har nu kollat va du haft för dig....det önskar jag mig i julklapp, 6-armar! ;-) Hihi!

Snart läggdags, zzzzzzzzzzzz, det ska bli gött.

mimmi sa...

Har du varit i stadsträdgården idag :) Och självklart vill man klicka på bilderna för att se dom i större storlek ..det gör jag alltid ;) Man är ju nyfiken ;)
kram :)

AnnaKK sa...

Egentligen borde inte objektiv få säljas utan att ett UV-filter medföljde... Det SKA sitta såna på, där med basta!! :-) Så himmelens lätt annars att det blir en repa eller nåt... Och när man ska putsa bort såna där riktigt ingrodda fläckar, så är det så oändligt mycket enklare när man bara kan skruva bort filtret och ta med det till diskhon för rengöring. :-) (Dock inte med svinto och diskborste förstås...).

Anonym sa...

Va fint dert är i Stadsträdgården..vackra bilder.

Tycker fortfarande det är jättekul att du matar getingar..haha.

Ha en skön dag, kramen Ninni

soffie sa...

fina bilder,