18 september 2010

Flyttgubbe ska jag inte bli...

Molnen över Karlstad är stora och mäktiga. Men det är förvånansvärt mycket sol på dagarna trots molnbankarna. Sola i Karlsta, jaja..
Här sticker det upp en kanin eller nåt tror jag...

Idag har jag haft genrep på att flytta..hjälpte en kompis med att bära lite. Tunga grejor bär jag inte, men det blir ju mycket när man ska flytta. Inte har väl vi så mycket grejor? Frånsett sambons skivsamling då, den är ju ett kapitel för sig. Min är inte så stor, dom tar jag under armen! :D Och jag ska rensa bland alla grejor innan vi flyttar. Stadsmissionen tar emot det mesta, även schampon och tvålar och sånt (ifall man har gjort nåt felköp och inte gillar det man köpte). Jag har gett bort mycket dit, kläder som man "vuxit ur" och så. Det finns människor som behöver saker och här slängs inget om det inte är trasigt!
Jag tycker om att hitta annorlunda vinklar på bilder!

3 kommentarer:

mimmi sa...

Det var vackra vy bilder över vår fina stad :)
och den sista bilden ... ..Har du nu också fångat ett spöke på bild? Det var inte dåligt :)
kram:)

sinneskatten sa...

Solen skiner här i södra Närke så nu ska jag testa mitt nya objektiv och kameran riktigt ordentligt.
Jag förstår vad du menar med tyngden på 300 det skiljer sig en del från 200.
Ha en skön och solig dag ni också.......men förresten solen skiner väl alltid hos er eller?

soffie sa...

otroligt vackra bilder,