14 september 2010

Humlans flykt!?

1/1600s f5,6 iso 400 300mm
Alla bilder behöver ju egentligen inte vara superklara och skarpa för att anses som bra. Eller åtminstone intressanta. Jag jagade den stackars humlan härovan för att få en bra bild, men det är inte lätt...men jag tycker den är rätt kul i alla fall!
Det här var ju igår i Stadsparken...idag har det regnat och blåst. Och jag har cyklat och hämtat ägg. Alla var hela, trots asfaltskanter och gatstenar!
En favorit i Stadsparken är eldkrassen. Den är en perenn och återkommer varje år med långa, smala slingor i tujan. Jag har försökt att nalla frön och så, men det har inte lyckats hittills. Jag norpade några frön från spanska flaggan idag! Det är en praktfull växt. Få se hur mycket som får plats på balkongen nästa år..hm...det blir ju en ny balkong. Men den är ganska stor. Och morgonsol! Äntligen får jag se solupp- och nedgångar igen! Jag har saknat det lite i denna lägenheten..här ser man en husvägg...och lite skog. Jag vaknade fem i morse och låg och ville flytta..NUUUU! Inte är det nån ide att börja packa än heller..minst två månader kvar..puh!

Dagens ordspråk:
Man ska inte ropa hej innan man har kommit över ett bäcken!
(Gammalt sjukhusvisdom)

7 kommentarer:

mimmi sa...

Det är det som är mest jobbigt när man vet att man skall flytta ..den LÅNGA vänta tid :)
Det blev ju härliga bilder och humlan är ju för härlig ..även om man inte fått till kniv skarpa bilder varje gång så kan de bli bra på ett annat sätt :)

Anonym sa...

Va ska du flytta det har jag missat, va kul var tar du/ni vägen??

Ohh jag vill också ha frön av spanska flaggan kan du inte norpa några till mig med??

Det blev ett rosa skal..hihi skitsnyggt.
Men sen såg jag att dom hade skal med bumpersskydd på Expert(fanns rosa) borde kanske köpt ett sånt..nåja.
Det som sonen hade köpt ska ju vara det bästa, silikon och bumperskydd..men ack såå trist och svart.
Kram Ninni

Anonym sa...

Va härligt då blir det inte långt att bära=)

Ja tre rum blir väl underbart och varsin toa..men större och billigare hyra..va är det möjligt??

Kramen Ninni

sinneskatten sa...

Fina bilder och vad kan det annars bli med en Sony!
Känner mig riktigt nöjd med att jag äntligen köpt en bättre Sony.

soffie sa...

wow va bra bilder
men du kan ju börja packa sånna skåp som du ej använder å städa ur dem,
tack för promenaden och de roliga tidningarna:)

soffie sa...

wow va bra bilder
men du kan ju börja packa sånna skåp som du ej använder å städa ur dem,
tack för promenaden och de roliga tidningarna:)

jennifer sa...

shitt! bilderna på hummlan och bkommorna! cool :D