24 september 2010

Skördemåne!

Igår var det fullmåne, men den syntes inte här i dimman... Men denna gången var det SKÖRDEMÅNE, förr hjälpte månljuset bönderna att bärga höstskörden tills långt in på natten.

(Bilden tagen förra året samma tid)

Underneath the Harvest Moon
(av Leif Hertz, Dublin Fair har sjungit in den)

My mind is flowing like a river
Dogs and dreamers will not sleep tonight
I am a rover I'm a hunter
I'll keep on searching 'til the morning light

Stumbling through the backdoor into heaven
Underneath the harvest moon
There is a treasure hidden somewhere in the twilight
Underneath the harvest moon there is a tune

I've gotta croon howl at the moon
I'm drifting far from shallow waters
All of my dreams are going overseas
There are no boundaries no borders
I'll keep on praying for this night to never cease

Hold back the dawn and stall the night
Hold back the dawn and stall the night
I'm not prepared to see the light.

Hoppas att månen syns i kväll genom dimmorna...

Jag har hämtat min lilla cykel idag från cykelreparatören! Aaa...nu är den så lättrampad! Endast 300 kronor tog han för att byta drev och kedja. Det är lite skillnad mot om man har bil och behöver lämna in den...

Inte min cykel, dock... :D

Dagens citat:
Den som står stadigt med båda fötterna på jorden - tar sig aldrig framåt!
(Robban Åslund)

2 kommentarer:

jennifer sa...

coool bild på månen hälsar min kompis som såg den! jag håller med henne ;D (jag har bländare 2,8 på bilden med blomman. Har lånat skolans macro objektiv. Men de flesta andra bilderna på bloggen är med mitt 50 mm och det har som högsta bländare 1,8 :D )

mammakero sa...

När jag gick och lade mej i går kväll, så såg jag the harvest moon! Min favorit rock grupp Sonata Arctica har gjort en låt där den månen figurerar!