08 september 2010

Flyttfågel!

Jaha..då ska man flytta igen! Jag har inte skrivit nåt här om det, men vi har kollat på en lägenhet! Den är i huset bredvid så det är inte så långt precis. Vi har länge tänkt på att vilja ha ett extra rum (vi har nu en tvåa) till kombinerat musik/gästrum/datarum eller nåt. Och idag så ringde Kbab och sa att vi var numero 1 om vi ville ha den! Och det vill vi! Det var 72 som anmält intresse och fem hade tackat ja... Tjoho!

 Men nu börjar jag tänka...aaahh! Vad har jag gjort..? Flytta igen? Det är både roligt och JOBBIGT! Men när man väl har flyttat då brukar jag tycka att det är toppen! Hur många gånger har jag flyttat i mitt liv tro? Eeehh..många..

Det är både för och nackdelar med den nya lägenheten..

Fördelar:
Lägre hyra
Ett rum mer än här! (Jaaaaaa!)
Tjusigare utsikt (ligger på 3:e våningen)
Extra toalett (en pytteliten som sambon tycker att jag kan ha som datarum, hehe, kanske om jag hade en laptop då ;))
Två stora vindsutrymmen

Nackdelar:
Ingen hiss (men det är bara en nackdel när man flyttar, sen gör det inte mig nåt att gå i trappor)
Litet kök
Mindre kyl/frys
Fula tapeter (men det går väl att göra nåt åt..)

Ja, nu får jag börja rensa lite på allvar då...tur att vi rensade så mycket när vi flyttade hit för fyra år sen! Då var Myrorna hemma och hämtade halva lägenheten tror jag... :D

6 kommentarer:

mimmi sa...

Grattis till den nya lägenheten :) nu kan du ju försätta att möblerar om den när du ligger i sängen på kvällarna ;)
för nu vet du ju att ni har fått den :) Visst är det jobbigt att flytta ..men så roligt när det är klart .. men det är även roligt att sitta och tänka ut vart man skall ha de olika saker i den nya lägenheten :)

♥ Carina ♥ sa...

Det låter som om fördelarna väger tyngre än nackdelarna :)
Grattis till lägenheten!
Kram

Maria Thorbjörnsson sa...

Jag har sagt så här..blir bara en flytt till och det blir till
...six feet under...om jag nu inte träffar någon miljonär somm bygger ett kråkslott i skogen till mej..
Maria

AnnaKK sa...

Jag var med och flyttade ut (ett dödsbo) från tredje våningen för 2 år sen, och det var rätt jobbigt. Fanns ingen hiss där heller... Men att flytta in är ju en helt annan sak, så det kommer förhoppningsvis att gå alldeles galant. Och fördelarna verkar absolut överväga nackdelarna. :-) Finns det plats för en fotostudio också, förresten!? Det kan eventuellt vara ditt nästa steg inom fotohobbyn, tänk på det! ;-)

Och så hoppas jag att det är en minst lika mysig balkong till den nya lägenheten som till den nuvarande!? :-)

soffie sa...

GRATTIS!Va kul att flytta då blir det alltid massvis rensat!
tjohej

Marie-Louise sa...

Grattis! Spännande med en flytt. Det är ganska skönt sen när man flyttat klart men vägen dit är jobbig. /Kram