18 september 2010

Kulturskymning i Karlstad?

..nej, det var KULTURNATTEN! En gång om året i mitten av september anordnar kommunen denna beundransvärda tillställning som består av film, dans, poesi, piercingslöjd, eldshow, musik och mycket annat!
Det sprayades..
Jag tycker mig skönja en viss likhet här! Hihi...
Inne på museet bjöds det på musikquiz med duktiga elever från Sundstagymnasiet. Vi quizzade och gissade och dom sjöng och spelade!
Ismael Ataria från Hagfors och Bengt Berg från Torsby hade en hel del tänkvärt att säga!
Halvvantar är populära! Fast dom här är nog inte hemstickade...
Ett litet rött tält i natten. Vem som huserade där? Ingen aning...
Men efter en minst sagt turbulent dag vädermässigt sett så klarnade det upp fram emot kvällen och det var stjärnklart och oregnigt. Inte så värst varmt visserligen, men det kunde varit värre. (Jag hade vinterjackan på!) 

Jag fick en chans att prova min Sony på kvälls- och innebilder och jag blev positivt överraskad att det blev så pass bra bilder. Alla är tagna utan stativ och med ett iso på mellan 800 och 1600. Det blev väldigt lite brus i bilderna, trots det höga iso-talet.
Ser ni mig? ;)

Till och med Nils Ferlin var finklädd kvällen till ära, där han stod och dansade på bordet!

Dagens citat:
Vågar du släppa in levande yoghurtkultur i ditt kylskåp? Tänk om den äter upp dina pannkakor...
(Okänd)

3 kommentarer:

soffie sa...

va roligt det ser ut och vilken bra grej de ordnar,fina bilder,
hejhopp

♥ Carina ♥ sa...

Snygg graffiti, riktiga konstverk.
Haha, det var ett konstigt citat :)
Ha en skön helg!
Kram

AnnaKK sa...

Ha-Ha!

Vilket härligt "Dagens Citat"! :-D

Och vad kul med kultur på DET viset!!! Hade jag inte tackat nej till att hängt med på - fast det är möjligt att jag hade stannat hela halva natta´ hos graffittimålarna!? Det var då inte vilka klottrare som helst som gjorde de där väggarna!! :-)

Apropå tatueringar med ansikten och så där, så förekommer det ju att man låter tatuera in "foton" på avlidna, då ofta barn eller unga... Lite trevligare än en dö´skalle, måste jag ju säga! ;-)