15 september 2010

Jag ska måla hela världen...

Jag och Sofie var på höstmarknad i söndags, det var en härlig dag och framför allt var det varmt ute! Men vad mycket krimskrams det säljs...Men Alsters herrgård är en vacker byggnad! (Gustaf Frödings födelseplats med Frödingsmuseet)
Nu är det färdigmålat! Liten hallmöbel före och efter makeovern. Att göra ett noggrant underarbete är...inte min grej ;) Jag anser att det räcker att tvätta av lite. Ev. spackla om det är stora skador, men annars...det är ju viktigast att det blir en roligare färg! Och jag blev nöjd. Sambon också, fast han bryr sig inte så värst mycket om hur saker och ting ser ut... :D  Men han protesterar inte heller när jag målar om något! Nu är det matsalsbordet som står på tur. Det är redan vitt, men rätt skavt...Rock ´n Roll on! :D
Man kan ha en gammal LP-skiva som lampa också! Lyser upp i höstmörkret...
En fördel med Lilla Blå är att den går ner i fickan lätt...det gör ju INTE Sonyn...

8 kommentarer:

jennifer sa...

åh vad häftig lampan blev!!!!!!!!

Helene sa...

Vilken fin hall-möbel...JÄTTE-FIN !!
Du tar så fina och glada bilder !!
Ha en härlig dag.
Kram Helene.

Fröken M sa...

den där hallmöbeln var ju hur fin som helst !!
Nu är kaffe intaget stabilt igen - äntligen, så man kansske kan orka sig ut på en promenad ! Ha det bäst :) Kram

mimmi sa...

Va fin den blev när du hade målat om den :) och så häftigt med den lampan ..den blev ju kanon snygg.
Ja det är bra med en liten kamera ibland .. jag har alltid min med mig i väskan :)
kramizz :)

♥ Carina ♥ sa...

Jättefin hallmöbel!
Tänk vad lie färg kan göra :)
Kram

AnnaKK sa...

Ja, ja... Nästa gång du ska köpa jacka/kappa så kommer du så klart att välja en med gigantiska fickor - så Sonyn går ner! ;-)

Vad fin den lilla byrån blev!!! :-) Jag är inte pysslig på det viset, men dottern har målat många möbler både nu i lägenheten och innan till sitt rum här hemma. Just byråar brukar hon lyckas med att få lådorna att fastna!? Skjuter väl in dem innan färgen är 100% torr, och så klistar de ihop... Så får man mer eller mindre bryta upp dem, med följden att det blir märken - och så få färgen fram igen! Hm... :-)

Anonym sa...

Blev väldans fint=) Va vilken fräsig lampskärm..kul!

Ja visst hade jag kanske behövt vila lite och vara hemma..men det funkar inte så bra just nu..jag tar några alvedon så är jag okey.
Men snart ska det väl vända..kramen Ninni

Stickpippitröja sa...

Hähä, möbeln blev som ny, va köstar den???? ;-)

Vilken tur att svarta änkan inte bor i våra svenska spindelnät men vem vet, snart kanske hon finns här i en klase bananer och bosätter sig på Bellevue?
Va gör du då?????? :-0