02 september 2010

På utflykt några mil norrut...

Nää..hur kan dom veta vad jag äter och dricker!? Men röker gör jag i alla fall inte! :P Riskgrupp...hmm..det är ju nyttigt med lite rödvin sägs det! :D
Kanske det går att hypnotisera en 2½-åring...
Det verkade så! Inga smulor på golvet blev det... ;)
Att köra en sån här var inte lätt! Jag har inget körkort på såna...så det gick lite vingligt, det var som att köra en kundvagn med ett sladdrigt hjul! Men barnen klagade inte...
Soligt leende! Jätteostbågar utan fett och ingen smak var populära! Tydligen perfekt för småttingar som vill sitta och pilla med något själv! Jag smakade en, men det skulle behövas en himla massa dipp för att det skulle bli gott. Men utan fett och nästan inga kalorier så blir de inte roligare än så. :D

Jag har alltså varit hos systerdottern i Kil. Några timmar med små barn är nog för mig och mina öron..uuu...de är söta, men de låter. :D (barnen alltså, ja, mina öron också egentligen, men det är det bara jag som hör...)

Jag har fått min kamera, men batteriet håller på att laddas, så jag ska sätta mig och läsa igenom bruksanvisningen (på svenska ;) så får det bli lite fotande i morgon!

Kvällens ordspråk:
Bara den som vågar vara barnslig är riktigt vuxen.
(Okänd)

7 kommentarer:

soffie sa...

va skoj med en ny kamera,
å guuu vilka söta systerbarn du har!kan tänka mej det låter helmycket,du skulle inte gilla att va i mitt klass rum där 21- 6åringar huserar:)
kram

AnnaKK sa...

Skoj att kameran kom redan idag - du hinner nog ut och ta några nattbilder, för så himla lång tid tar det nog inte att ladda batterierna. :-)

Att bygga ihop en dator tar däremot nästan en hel dag, märkte jag! Ett tag tyckte jag att det gick snabbt, men det var innan jag upptäckte att datorns klocka gick en timme efter. ;-) Hm...

Nu ska man vänja sej vid den också... Skärmen är enorm och riktigt bländar en med sina stora tomma vita ytor i båda sidorna!? 8-X Och tangentbordet är helskumt - format nästan som en banan, så tangenterna känns inte alls som att de sitter på sina rätta plaster fast att de ju gör det...

Och Elements får jag väl försöka lära mej till vintern eller så, för just nu känns det inte som om jag har riktigt tid. <:-)

Fröken M sa...

haha... precis, men med dipp kan säkert de där krokarna bli riktigt festliga oxå ;) Kram

Fröken M sa...

haha... precis, men med dipp kan säkert de där krokarna bli riktigt festliga oxå ;) Kram

Fröken M sa...

haha... precis, men med dipp kan säkert de där krokarna bli riktigt festliga oxå ;) Kram

Fröken M sa...

haha... precis, men med dipp kan säkert de där krokarna bli riktigt festliga oxå ;) Kram

Fröken M sa...

haha... precis, men med dipp kan säkert de där krokarna bli riktigt festliga oxå ;) Kram