08 september 2010

Odjuret och skönheten?

Ett fladder! Eller fludder..eller ett flygande troll? Jag vet inte riktigt vad det är...En slags svärmare? Eller ett fly? (Bättre fly än illa fäkta..) Det är ingen nattfjäril i alla fall, mitt på dagen hovrade den över blommorna och åt. Den var stilla en liten stund så jag kunde fota.
(Fotat med Nikon P90)
Mja..jag vet inte om fjärilar är så vackra dom heller...
Jag var i Stadsträdgården en stund idag och tog med Nikon för att känna skillnaden på den och Sonyn. Nikonen (hehe, låter som en finsk president..) är inte dum den heller, men det blir bättre skärpa i Sonyn och det är lättare att ställa in autofokuset med systemkameran (Sonyn).

En vacker dag är det här i Karlstad, nu ska jag sätta mig på balkongen och läsa Systembolagets tidning! Det var en intressant artikel om sprit som medicin..hmm.. ;) Men det blir bara en kopp kaffe på balkongen! :D

Dagens ordspråk:
Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta upp till i övermorgon!

6 kommentarer:

Fröken M sa...

haha... stockholm tur och retur på 20.000 steg ;) Vi verkar springa om varandra var och varannan dag ! Kanske är dags att boka en dejt istället ;)

mimmi sa...

Det är absolut ingen större fel på Nikon:) Den tar jätte bra bilder .. jag gillade de macro bilder man kunde ta med den ..men precis som du skriver .. så är det lättare med fokusen och även snabbare på en systemkamera. och lite bättre bild kvalitet.Men jag gillar även kompakt kameror.. de är väldigt bra att ha också :)
Det var jätte fina bilder du fick med den nikon kompakt kamera :)

Pialotta sa...

Jag vet i sjutton, men ska nog gå ut en sväng och ha båda kamerorna med mig för att testa.. Jag tog mina foton med Nikson D5000 på 1/250 skärpedjup eller vad det heter.. det är mycket nu;) Jag fick mina ringar idag.. men jag beställde bara storlek 4 på Close-Up ringen .. skulle nog haft en större, men den större var tillfället slut där då. Gråfiltret verkar hur bra som helst.
Flytta borde vi oxså göra snart.. man samlar på sig efter hand och jag har bott i denna trean på tredje våningen i 20 år nu snart. Aldrig bott så länge någon gång tidigare.. men visst vill jag ha större badrum och balkong.. så söker det gör vi.
Ha de..

jennifer sa...

ditt bröd är underbart! det var nästan det bästa på hela min födelsedag!!

mammakero sa...

Rudbeckia rubina! Den är så vacker! Min favorit av Rudbeckiorna!
Fjärilar är bara vackra på vingarnas översidor, annars ser de ut som det där "flygtrollet" du fångat på bild!

jennifer sa...

kul med din nya kamera!!