08 september 2010

Boktjöt..

Angående mitt förra inlägg om Helene Turstens nya bok...det är alltså vad JAG tycker, om andra tycker om den/dom så har jag full förståelse för det! Alla har inte samma smak...jag gillar inte s.k. chick lit och inte heller att se på Morden i Midsummer eller andra tv-deckare. Jag gillar det skrivna ordet och vill skapa en "film" inuti mitt huvud under tiden jag läser! :) Men de flesta svenska deckarförfattare som många höjer till skyarna (Camilla Läckberg, Viveca Sten, Liza Marklund) gillar jag INTE! De innehåller för mycket schabloner för mig. Ge mig Peter Robinson, Denise Mina eller Stephen Booth! De beskriver så mycket mer i sina böcker (och så är väl den engelska/skotska naturen mer beskrivbar än den svenska) 

Men det finns naturligtvis svenska författare jag gillar också! T. ex. Maria Ernestam, Inger Frimansson och Ingrid Hedström.

Det är när allting blir för intetsägande som jag tröttnar!

Morgontänkvärdhet:
En sover aldrig för länge, bara en är vaken när en kommer upp!

5 kommentarer:

AnnaKK sa...

Go´morron! :-)

Jag läste IKEA Family, eller vad blaskan nu heter, innan jag somnade igårkväll - det är ungefär nivån på min litteratur numera... Hm!

Mycket riktigt att citronfjärilen sitter på en kärleksört. :-)

Är tordyveln fotad med Sonyn?

Anonym sa...

Jag hade mitt kit-objektiv i 2½ månad innan jag bytte ut det mot 18-200, så jag kommer knappt ihåg vad det gick att åstadkomma med det. Men jag vill minnas att närgränsen var rätt bra, och att jag också "macro"-fotade en hel del med det. :-)

Har du lagt undan kompakterna, eller växlar du mellan dem och systemkameran? Man stoppar ju inte systemisen lika smidigt i fickan, men du har kanske en väska/ryggsäck till den så den är lätt att ta med på cykelturerna?

Jag måste förresten lösa problemet snart med att jag inte har nåt lämpligt att bära med mej den stora kameran och "klumpobjektivet" i... Tänk om jag hade haft dem istället för 450:n i förrgår när jag fotade den vita hägern...

Grämelse!!! ;-)

/AnnaKK

Fröken M sa...

Mycket klokt ordspråk ! Hoppas du hittar programmet med text, för jiises, det där borde varenda värmlänning se, skratta åt och skämmas över ;)
Ha en riktigt bra dag !!

Helene sa...

Jag gillar tips på bra böcker, men som du säger alla har ju olika smak !!
Jag gillar Mari Jungstedt och andra bra deckare...Men kommer nån med ett bra förslag på en bra bok så vill jag läsa den = ))
Ha en fin dag.
Kram Helene.

Fröken M sa...

haha-... en vacker dag piffar jag till det med både paraply, tomtebloss och färska frukter som garnityr. Vad gör man inte för att piffa upp vardagen en smula ;)