01 september 2010

I väntan på vadå...

Nu är det fuktigt ute på morgonen. Ja, jag har inte varit ute än, men det syns i gräset! Det är spåren efter dimman som dröjer sig kvar. Det måste vara skönt för alla växter, att få en liten morgondusch och få känna sig fräscha! ;)
Min favorithöstblomma är höstaster. Den vaknar till liv sent på sommaren och blommar villigt långt in på hösten.

Nu väntar jag på att min nya kamera ska anlända...en systemkamera! Tjoho! Jag har gått och tvekat länge, men nu har jag en på G. Spännande! Det är absolut inget fel på Nikon P90:n, men en systemkamera kan man styra lite mer som man vill och byta objektiv. *väntar otåligt*

Dagens citat:
Som jag ser det kan du inte hävda att du har sett något förrän du har fotograferat det.
(Emile Zola)

6 kommentarer:

Maria Thorbjörnsson sa...

Lyckost..en systemkamera står högst upp på vill ha...men det blir nog till att ärva lite pengar först..fnissfniss..Maria

Helene sa...

Åh va spännande och kul med en system-kamera = ))
Jag önskar dig en fin dag.
Kram Helene.

AnnaKK sa...

Spännande!!! Och KUL ska det också bli, att få höra sen vad du tycker om den nya. :-D Det är lite som natt och dag till en början att börja använda en sådan, men jag hoppas och tror att den enbart ska sprida solsken omkring sej i din tillvaro framöver. :-)

Pialotta sa...

Se vad jag tvekade/velade för .. nu äntligen kom hon till handling;)

Lambergsfrua sa...

Det citatet är helt i min smak - helt rätt dessutom ;)
Jodå, vi läser gärna och med stor behållning Medelålders plus. Den finns i DN också, som vi har på söndagarna. Fast frosta av frysen i flera dagar verkar lite ineffektivt ;) Doku-såpa :D Verkligen fyndigt Yvonne!
Soliga kramar!

soffie sa...

otroligt vackra bilder,va fint väder det varit nu ett par dagar,
hoppas vi kan ge oss ut på stolpjakt på lördag fm,har du tid då?
å inte vann vi heller den här gången,typiskt,
kram