13 september 2010

Höstens färger!

Hösten är färgrik. Den är:
GUL
GRÖN
RÖD

Jag tycker om hösten när den är så här. Varm. Färgsprakande. Doftrik. Det är sen när alla löv släppt taget om den trygga grenen och höststormarna tar makten (nu pratar jag inte politik ;) som det känns kymigt att veta att vintern är nära. Så länge det inte är snö ute så går det an, mörkret till trots. Då kan man sitta inne och läsa och dricka vin med tända ljus. Men snön...jisses, vad jag avskyr den. Kallt och vitt överallt, uhu... Hoppas det inte blir nån tidig vinter i år...

Morgonens visdomsord:
De allvarligaste hjärtsjukdomarna är fortfarande: Avund, hat och girighet
Pearl S. Buck

6 kommentarer:

Fröken M sa...

haha.... det är för lite, ta det gånger 4 eller 5, jag har gått förut ;)
Ses om en stund !! Kram

Peters bildmagi sa...

Härliga höstbilder du tagit
:-)

Helene sa...

Vilka fina bilder du har tagit...
Vackra !!
Nej ingen snö här tack = ))
Ha en fin dag.
Kram Helene.

Saras Inredning sa...

Åh vilka härliga höstfärger.

Ha en underbar vecka!

Kram/Sara
(f.d Katter & Pasta)

Fröken M sa...

ja, det var väl för tur att ni uppförde er väl båda två så jag slapp skämmas ;)
Tack för en mysig fikastund och hoppas det blev några fina bilder i stadsparken ! Kram

Anonym sa...

Takk for en interessant blogg