04 september 2010

Jag vill bo i en svamp...

...annars får jag kramp! Sjöng ju Trazan och Banarne om nån kommer ihåg ;)

Nu är det svamptider! För dom som gillar att plocka...det gör jag! Fast att rensa dom sen är inte lika kul...Nån liter går väl an, men mer..uu...va jobbigt...men jag har hört att man kan lägga dom i vatten och potatismjöl och sen rensar dom sig själv nästan! :) Ska prova nästa gång om jag hittar några fler. I min lilla skog på Bellevue kan man hitta lite grand, men det är inga stora svampmarker precis. Jag och Sofie var ute i skogen förut och letade upp några stolpar! Först fick vi krypa under ett staket för att komma till skogen...tur vi inte är så stora! ;)

Jag har inte tankat in bilder från nya kameran än...Jag drar mig lite för det där med byta USB-kabel och så. Fick tips om att det är smidigt med en kortläsare och tror jag ska skaffa mig en sån. Men det gäller tydligen att man INTE ska glömma att sätta tillbaka kortet i kameran igen ;)

Här lyser solen idag! Och inte bara med sin frånvaro, utan snarare närvaro!

Dagens ord:
Det är saker man har gemensamt som gör vänskapen så behaglig,
men det är de små olikheterna som gör den intressant!
(Todd Ruthman)

4 kommentarer:

mimmi sa...

Du kan ladda in dina bilder precis som vanligt .. du behöver inte använda sonys program vara :)
Ja som sagt .. man får ju inte glömma minnes kortet i läsaren sen ;) Vilket ..som du vet ser jag här .. att jag har gjort några gånger :)
Jag plockar inte svamp .. då jag inte gillar att äta dom finna det anledning att jag skall böja mig ner för att plocka dom .. utan jag spar min rygg till att gå ner och fota smått istället ;)
Tusen tusen tack för ditt underbara kort :)
kram :)

mammakero sa...

Härliga svampbilder! Flugsvampen är så vacker!

soffie sa...

ja undrar varför det är staket där,
härlig tur vi fick i skogen imorrn hittar vi nog de sista!
bra ord det där,
å mums va gott brödet va:)
tjohopp

Fröken M sa...

Idag blir det mer svampplockning för min del ! Hoppas på en bra kantarell skörd så jag kan göra bland annat kantarellsmör att stoppa i frysen. ( galet gott att ha till tex entrecote )
Ha en fin dag :)